Script made by: jelmerdewilde, feanfan, Douglas Bowman, Lay-out developed by: feanfan, mem, jelmerdewilde Posts by: feanfan

donderdag, mei 10, 2007

Persberichten II

Als vervolg op 'Persberichten I

Dit keer van DIE-Peed. Prachtig zo droog die kerel kan zijn :D

09-05-2007 Geluk bij bijna ongeluk.
Vandaag is al grotendeels uit het verschiet. Toch blijkt er nu al gesproken te kunnen worden over rep, maar vooral ook roer. Ik was erin. Mijn ogen keek ik uit, toch werd ik bijna overreden door een Chinees meisje op een fiets. Ondanks dat mijn tellen onder mijn hoede waren gebeurde dit. Op de plaats werd door mij een pas gemaakt alsmede mijn excuses. Met de bekende sisser en uiteraard zonder de alom aanvaarde kleerscheuren liep ik door. Onbewust was ik toch bij kennis gebleven. Ik adem. Geluk.


10-04-2007 Onhandelbaar.
Reeds zit ik hier maar wat. Inlever deadlines maken mij het leven zuur, echter ook bitterheid blijkt aanwezig. Mijn gedachten zijn opstandig en gaan op stap. Ze blijken uit te gaan naar internationale handel. Ik stel me vrachtwagens voor die elders produkten zullen bezorgen. Wellicht ligt daar mijn toekomst. Slechts een plan is dat wat ontbreekt. Een geniaal idee om te exporteren is wat ik zoek. Echter de realiteit is anders. Vooral hard ook. Een tegenvaller: Vooralsnog voer ik geen klap uit.


15-01-2007 Een nieuw huisgenootje
Vorige week zat ik professioneel op mijn stoel mijn tijd te verdoen, toen ik werd opschrikt door gestommel op de gang. In de veronderstelling dat er hoogstwaarschijnlijk een naakt meisje op de gang zou staan spoedde ik naar de gang. Ik zag de achterkant van een man, en een weggedragen bank. Ik zag leegte in de kamer van mijn huisgenote. Ik concludeerde dat er en verhuizing aan de gang was op de gang. Nu rest er de hoop dat het nieuwe meisje immens veel van afwassen houdt. En stofzuigen.


26-02-2007 Het mooie aanstaande broodje (dat nog maagd was).
Vanavond ging ik naar de Albert Heijn. Er moest brood komen. bij gebrek aan een plank besloot ik de kast geschikt te bevinden. Het voelde goed. De toekomstige aanschaf bood uitkomst in een saai bestaan. De regen negerend baande ik mij een weg over de stoep. Een toekomst. Ik zat gebakken. Brood geknipt voor mij. Binnen vertelde ik voor de bakker te komen. Een verwijzing en een mandje. Bemand liep ik verder. Achterin de winkel zag ik het zitten. Mijn aanstaande brood. Wat was ik gelukkig! Kusje.


26-10-2006 In de put.
Zometeen ben ik van plan in mijn afvoerputje te kijken. Bij nader inzien heb ik dat idee nu al. Fantaserend over het putje ga ik mezelf te buiten. Graaiend naar herinneringen bedenk ik het aantal gaatjes in het putje. Een eerste instantie levert zes op. Via vijf en zeven (tweede en derde instantie) kom ik terug bij zes. Het putje is nu nog onwetend van mijn bezoek. Maar straks zullen zes (of acht: vierde instantie) gaatjes mij aan staren. Nu keek ik. Zes gaatjes en een haar. Mijn putje. Trots.


15-09-2006 Verhaal over het stoplicht.
Het gebeurde donderdagmiddag. Ik fietste naar college. Hoe bijzonder en ongeloofwaardig dit verhaal nu al mag klinken zal geen letter in strijd met de waarheid getypt zijn. Alvorens de kruizing was een stoplicht. Rood! Overwegend stop ik toch. Hardop denkend vraag ik om groen. Een man naast mij reageert en ik ook. Ik praatte langer dan ooit tevoren met iemand over een stoplicht en oversteken in het algemeen. Ik genoot...
Groen! Ik fietste door. De man was weg. Het verhaal blijft. Kusje Peed.


19-02-2007 Uitzichtloos
Vele malen heb ik geschreven over mijn simpele bestaan en de vele problemen die mij zo nu en dan (maar vooral nu) parten speelden. Maatschappelijke drang tot presteren bracht een juk met zich mee. Ik liet het juk vaak liggen, immers het zonder juk niet zo zwaar is. Ik zag altijd een uitweg. Glorende hoop aan de horizon bood uitkomst. Ook nu probeer ik verder te kijken dan de muren van deze kamer. Het raam zou perspectief moeten bieden. Beslagen weigert het raam dienst. Het is uitzichtloos. Zucht


Wordt vast en zeker vervolgd :D