Script made by: jelmerdewilde, feanfan, Douglas Bowman, Lay-out developed by: feanfan, mem, jelmerdewilde Posts by: feanfan

donderdag, september 21, 2006

penalty?

van www.vi.nl

Manuel Rodríguez Vallejo kon zijn ogen niet geloven toen hij op televisie terugzag wat voor beslissing hij had genomen tijdens de wedstrijd tussen Almería en Cadíz. De assistent-scheidsrechter vlagde voor een strafschop, die ook werd toegekend. Maar de overtreding bleek wel heel ver buiten de zestien te zijn gemaakt, een meter of vijf.

Bij een 2-0 voorsprong voor Almería stak Rodríguez Vallejo in de 62ste minuut zijn vlag omhoog toen Almería-verdediger Mané tegenstander Enrique vastpakte. Scheidsrechter Iglesias Villanueva luisterde naar zijn assistent en legde de bal op de stip, tot ongeloof van alle spelers. Waaronder doelman Sander Westerveld, die kansloos bleek bij zijn poging de penalty te keren.

Na het zien van de televisiebeelden kon Rodríguez Vallejo zijn ogen niet geloven. 'Wat een koude douche! Ik heb de beslissing genomen, maar ik heb ook geen verklaring voor hetgeen er gebeurd is. Ik ben ook niet in staat er meer over te zeggen. Ik hoop dat alle heisa zo snel mogelijk over waait, zodat ik me kan concentreren, want woensdag heb ik een bekerduel op het programma staan', reageerde hij in AS op alle commotie. Woensdagavond staat hij langs de lijn bij Numancia-Poli Ejido.

Wat de situatie nog pijnlijker maakt voor Rodríguez Vallejo is, dat hij student Optometrie (oogmeetkunde) is en op het punt staat om af te studeren. Gelukkig voor hem en Almería had zijn dwaling geen al te grote gevolgen voor de thuisploeg, die uiteindelijk met 2-1 zou winnen.



p.s. een beetje kennis van de Spaanse taal is wel handig.

2 Comments:

At 21/9/06 12:27, Anonymous Anoniem said...

il simaforo ista rocho

 
At 21/9/06 14:39, Blogger Theunis Sjoerd said...

ja precies

 

Een reactie posten

<< Home