Script made by: jelmerdewilde, feanfan, Douglas Bowman, Lay-out developed by: feanfan, mem, jelmerdewilde Posts by: feanfan

zondag, mei 13, 2007

Dopen

Beste vrienden, vriendinnen, familie en kennissen

In gehoorzaamheid aan de bijbelse opdracht laat ik mij aanstaande zondag dopen.
Al sinds een paar weken geleden bekend werd gemaakt dat er volgende week een doopdienst zou zijn, heb ik gebeden om een bevestiging dat dit ook voor mij het moment zou zijn om me te laten dopen. Ik weet dat het mijn bijbelse plicht is, maar het is een (grote) stap die je moet zetten om naar iemand toe te gaan en te zeggen dat je je wilt laten dopen. Tot op heden was dat er dan ook nog niet van gekomen. Tot vanochtend had ik ook geen bevestigingen/teksten gekregen die mij de stap deden zetten. Toen oudste Klaas Plantinga vanochtend de dienst begon met Marcus 16:16: Wie gelooft en zich laat dopen die zal behouden worden. Zette mij dat aan het denken. Een kwarter later had Roelof Kingma een woord voor de gemeente, ook over het dopen. Hij noemde Johannes 3:3: (Jezus antwoorde en zei tegen hem: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: tenzij iemand wederoom geboren wordt [door het dopen], kan hij het Koninkrijk van God niet zien), Johannes 3:5 (Jezus antwoorde: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: Tenzij iemand geboren wordt uit water en Geest, kan hij het Koninkrijk van God niet binnengaan), en Galaten 3:27 (Want allen die gij in Christus gedoopt zijt, hebt u met Christus bekleed). Voor zo ver dat nog niet de doorslag gaf was het wel de prediking van de oude broeder Van Petegem. Al met al is dus volgende week zondag de grote dag, jullie zijn van harte uitgenodigd in de dienst die om 9:30 begint in de Filadelfia Pinkstergemeente, Zuiderstationsstraat 16 in Zwaagwesteinde. Ik hoop jullie allemaal te zien!

Groetjes, Theunis Sjoerd

p.s. voor hen die mijn e-mail niet hebben ontvangen, is dit de uitnodiging ;)

5 Comments:

At 13/5/07 19:51, Blogger danidyks said...

Hee TS!

Wat leuk! Gefeliciteerd!
Ik zal er zeker zijn! Tenminste, ik denk wel dat ik kan :)

Groetjes Daniƫlle!

 
At 13/5/07 19:56, Blogger TamaraART said...

Hee, Hartstikke mooi zeg!! Ook ik zal er zijn hoor!!!

 
At 13/5/07 22:14, Blogger Theunis Sjoerd said...

hee leuk, goed dat jullie komen!!!

 
At 13/5/07 23:59, Anonymous Anoniem said...

Superrr, can I say more?
Ik ga er ook bij zijn!

 
At 20/5/07 12:44, Blogger TamaraART said...

Het was een erg mooie dienst vanochtend!

Nogmaals gefeliciteerd!

 

Een reactie posten

<< Home