Script made by: jelmerdewilde, feanfan, Douglas Bowman, Lay-out developed by: feanfan, mem, jelmerdewilde Posts by: feanfan

zondag, april 13, 2008

Vandaag

Het afgelopen etmaal was mijn tijd ongeveer evenredig verdeeld onder de volgende drie activiteiten: tennissen, werken en slapen. Tijdens het tennis hoorde ik een aantal prachtige quotes, die ik jullie niet wil onthouden ^^

De volgende feiten zijn van belang voor het begrijpen van het verhaal: Xun, buitengewoon gewaardeerd professioneel bamibakker en spelend voor TCZ, stond op de baan. Wiard was kijken. Peter ook, en hij moest vanmiddag nog spelen (voor het eerste). Tevens waaide het hard, zo hard dat Xun het publiek soms wilde doen geloven dat zijn ballen daarom allemaal uit gingen.

Peter kon er niet over uit. Zijn maten wilden hem op een zetten (hij zou dus tegen de sterkste speler van de tegenstander spelen). Peter: 'en ik had vanochtend al kramp toen ik uit bed kwam :/'

Nadat Xun (spreek uit: Sun) de eerste set had verloren, won hij de tweede. Waarop Wiard opmerkte: 'De Chinees is weer in de race' (fonetisch: De sjineesj is weer in de reesj).

Nadat Xun uiteindelijk toch de partij had verloren was het tijd voor een analyse van het spel. Volgens zichzelf had hij niet zoveel last gehad van Unforced Errors. Veel meer van Unforced Windvlagen.

Maar de mooiste kwam toch wel van mijn tegenstander in het enkelspel en in het dubbelspel. Ikzelf had de ironie van de situatie niet eens in de gaten, maar Hanna merkte het scherp op: Ik verzocht mijn tegenstander om ons enkelspel snel na ons dubbelspel te spelen, omdat ik nog moest werken. Hij wilde heel graag (volgens zichzelf), maar hij miste een kruisband en dus wilde hij eerst graag een half uur pauzeren. Bovendien, zo zei hij, moest hij ook 'om zijn gezondheid denken'. Waarop hij nog maar een sigaret opstak.

Oh ja, er werd ook nog getennist. Wel, het eerste verloor met 6-0, het tweede won met 2-4 (mooie overwinning van Peter nog ^^), en wij verloren met 3-2. Aan mijn partijen heeft het echter niet gelegen, de dubbel won ik (samen met Pieter, aka Ouwe) met 7-6 (tiebreak 15-13), 1-6 en 6-4. De enkel won ik met 6-2, 2-6 en 7-5. De dubbel was een prachtpartij met een tiebreak die zijn weerga niet kende. Menig matchpoint passeerde het scorebord. De tweede set lieten we het gewoon lopen, om in de derde set keihard terug te komen (wij braken de tegenstander 2 keer, zij ons maar 1 keer en dus was het game, set en match). In de enkelpartij won ik de eerste set vrij gemakkelijk. De tweede was het andersom, de derde stond ik 1-3 en 2-4 achter, maar kwam ik terug tot 4-4, 5-5 en dus uiteindelijk 7-5 :D

Het nazitten bij Pieter (woonachtig Foarwei, Kollumerzwaag, kom ook maar eens langs ^^) was maar gezellig. Hoewel het wel een nadeel was dat ik Rianne moest smsen wat ik wilde vertellen omdat Ouwe óók van alles kwijt moest xD